1 artikla - Määritelmät

Näissä ehdoissa sovelletaan seuraavia määritelmiä:

harkinta-aika: ajanjakso, jonka kuluessa kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan;

Kuluttajalla tarkoitetaan luonnollista henkilöä, joka ei harjoita elinkeinotoimintaa ja joka tekee etäsopimuksen elinkeinonharjoittajan kanssa;

Päivä: kalenteripäivä;

Pitkäaikainen kauppa: etäsopimus, joka kattaa useita tuotteita ja/tai palveluja, joiden toimitus- ja/tai ostovelvoite jakautuu ajallisesti;

Pysyvä väline: mikä tahansa väline, jonka avulla kuluttaja tai yrittäjä voi tallentaa hänelle henkilökohtaisesti osoitettuja tietoja siten, että tallennettuja tietoja voidaan myöhemmin tarkastella ja jäljentää muuttamattomina.

Peruuttamisoikeus: kuluttajan mahdollisuus peruuttaa etäsopimus harkinta-ajan kuluessa;

Yrittäjällä tarkoitetaan luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä, joka tarjoaa tavaroita ja/tai palveluja kuluttajille etämyynnissä;

Etäsopimus: sopimus, jossa yhtä tai useampaa etäviestintävälinettä käytetään yksinomaan elinkeinonharjoittajan tavaroiden ja/tai palvelujen etämyyntiä varten järjestämän järjestelmän puitteissa sopimuksen tekemiseen asti;

Etäviestintätekniikalla tarkoitetaan keinoja, joita voidaan käyttää sopimuksen tekemiseen ilman, että kuluttaja ja elinkeinonharjoittaja ovat samanaikaisesti samassa huoneessa.

Yleiset sopimusehdot: yrittäjän voimassa olevat yleiset sopimusehdot.

2 artikla - Yrittäjän henkilöllisyys

Yrityksen numero: 92693954

info@finnstar.fi

Burgemeester Snelsstraat 11

+316 13584210

3 artikla - Sovellettavuus

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin elinkeinonharjoittajan tekemiin tarjouksiin sekä kaikkiin elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välisiin etäsopimuksiin ja tilauksiin.

Ennen etäsopimuksen tekemistä nämä yleiset sopimusehdot on asetettava kuluttajan saataville. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, ennen etäsopimuksen tekemistä yleiset sopimusehdot on asetettava elinkeinonharjoittajan saataville elinkeinonharjoittajan toimitiloihin, ja ne on lähetettävä maksutta mahdollisimman pian kuluttajan pyynnöstä.

Poiketen siitä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, jos etäsopimus tehdään sähköisessä muodossa ja ennen etäsopimuksen tekemistä, näiden yleisten sopimusehtojen teksti voidaan asettaa kuluttajan saataville sähköisessä muodossa siten, että kuluttaja voi lukea sen. voidaan helposti tallentaa pysyvälle välineelle. Jos tämä ei ole kohtuudella mahdollista, ennen etäsopimuksen tekemistä on ilmoitettava paikka, jossa yleiset sopimusehdot ovat sähköisesti saatavilla, ja ne on lähetettävä maksutta sähköisesti tai muutoin kuluttajan pyynnöstä.

Jos näiden yleisten ehtojen lisäksi sovelletaan tuote- tai palvelukohtaisia erityisehtoja, sovelletaan toista ja kolmatta kohtaa soveltuvin osin, ja jos yleiset ehdot ovat ristiriidassa keskenään, kuluttaja voi aina vedota siihen sovellettavaan ehtoon, joka on hänelle edullisempi. on.

Jos milloin tahansa yksi tai useampi näiden yleisten sopimusehtojen määräyksistä on pätemätön tai kumotaan kokonaan tai osittain, sopimuksen ja näiden ehtojen muut osat jäävät voimaan ja korvataan välittömästi määräyksellä, joka on mahdollisimman lähellä alkuperäistä määräystä, edellyttäen, että asiasta neuvotellaan keskenään.

Tilanteet, joita nämä yleiset sopimusehdot eivät kata, arvioidaan näiden yleisten sopimusehtojen "hengen" mukaisesti.

Ehtojemme yhden tai useamman määräyksen tulkintaa tai sisältöä koskevat epäselvyydet tulkitaan näiden yleisten ehtojen hengen mukaisesti.

4 artikla - Tarjous

Jos tarjous on määräaikainen tai sille on asetettu ehtoja, tästä on ilmoitettava nimenomaisesti tarjouksessa.

Tarjous on sitomaton. Toimeksisaajalla on oikeus muuttaa ja mukauttaa tarjousta.

Tarjouksen on sisällettävä täydellinen ja tarkka kuvaus tarjotuista tuotteista ja/tai palveluista. Kuvauksen on oltava riittävän yksityiskohtainen, jotta kuluttaja voi arvioida tarjouksen asianmukaisesti. Jos elinkeinonharjoittaja käyttää kuvia, niiden on oltava todenmukainen esitys tarjotuista tuotteista ja/tai palveluista. Elinkeinonharjoittajaa eivät sido tarjouksessa olevat ilmeiset virheet tai puutteet.

Kaikki tarjoukseen sisältyvät kuvat ja tiedot ovat suuntaa-antavia, eivätkä ne voi oikeuttaa korvaukseen tai sopimuksen purkamiseen.

Tuotekuvat ovat todellinen esitys tarjotuista tuotteista. Yrittäjä ei voi taata, että kuvatut värit vastaavat täsmälleen tuotteiden todellisia värejä.

Jokaisessa tarjouksessa on tietoja, joiden avulla kuluttajalle tehdään selväksi, mitä oikeuksia ja velvollisuuksia tarjouksen hyväksymiseen liittyy. Tämä koskee erityisesti

hintaa ilman tullia ja maahantuonnin arvonlisäveroa. Nämä lisäkustannukset ovat asiakkaan kustannuksella ja riskillä. Maahantuonnissa posti- ja/tai kuriiripalvelu käyttää posti- ja kuriiripalvelujen erityisjärjestelyjä. Tätä järjestelyä sovelletaan, jos tavarat tuodaan EU:n määrämaahan, mikä koskee myös tätä tapausta. Posti- ja/tai kuriiripalvelu perii arvonlisäveron (joko yhdessä tai yhdessä tulliselvityskustannusten kanssa) tavaroiden vastaanottajalta;

mahdolliset toimituskulut;

sopimuksen tekotapa ja vaaditut toimet;

sovelletaanko peruuttamisoikeutta vai ei;

maksu-, toimitus- ja täytäntöönpanotapa;

tarjouksen hyväksymiselle asetettu määräaika tai määräaika, jonka kuluessa elinkeinonharjoittaja takaa hinnan;

etäviestinnän hinnan määrä, jos etäviestintätekniikan käyttökustannukset lasketaan eri perusteella kuin käytetyn viestintävälineen tavanomainen perushinta;

arkistoidaanko sopimus sen tekemisen jälkeen ja jos arkistoidaan, miten kuluttaja voi tutustua siihen;

tapa, jolla kuluttaja voi tarkistaa sopimuksen yhteydessä annetut tiedot ennen sopimuksen tekemistä ja halutessaan palauttaa ne;

mahdolliset kielet, joilla sopimus voidaan tehdä muulla kuin suomen tai englannin kielellä;

käytännesäännöt, joihin elinkeinonharjoittaja on sitoutunut, ja tapa, jolla kuluttaja voi tutustua näihin käytännesääntöihin sähköisesti; ja

etäsopimuksen vähimmäiskesto, jos kyseessä on pitkäaikainen kauppa.

Valinnainen: saatavilla olevat koot, värit, materiaalityyppi.

5 artikla - Sopimus

Jollei 4 kohdasta muuta johdu, sopimus syntyy, kun kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen ja noudattanut asetettuja ehtoja.

Jos kuluttaja on hyväksynyt tarjouksen sähköisesti, elinkeinonharjoittajan on välittömästi vahvistettava vastaanottaneensa tarjouksen sähköisesti. Niin kauan kuin elinkeinonharjoittaja ei ole vahvistanut hyväksynnän vastaanottamista, kuluttaja voi purkaa sopimuksen.

Jos sopimus tehdään sähköisesti, elinkeinonharjoittajan on toteutettava asianmukaiset tekniset ja organisatoriset toimenpiteet sähköisen tiedonsiirron ja turvallisen verkkoympäristön varmistamiseksi. Jos kuluttaja voi maksaa sähköisesti, elinkeinonharjoittajan on toteutettava asianmukaiset turvatoimet.

Elinkeinonharjoittaja voi - oikeudellisten puitteiden puitteissa - määrittää, pystyykö kuluttaja täyttämään maksuvelvoitteensa ja kaikki tosiseikat ja tekijät, jotka ovat merkityksellisiä etäsopimuksen vastuullisen tekemisen kannalta. Jos elinkeinonharjoittajalla on perusteltu syy olla tekemättä sopimusta tämän analyysin perusteella, hänellä on oikeus kieltäytyä tilauksesta tai pyynnöstä perustellusta syystä tai liittää sen toteuttamiseen erityisehtoja.

Elinkeinonharjoittaja lähettää kuluttajalle tuotteen tai palvelun mukana seuraavat tiedot kirjallisesti tai siten, että kuluttaja voi helposti tutustua niihin ja tallentaa ne pysyvälle tietovälineelle:

elinkeinonharjoittajan toimipaikan liikeosoite, johon kuluttaja voi osoittaa valituksia;
ehdot ja tapa, jolla kuluttaja voi käyttää peruuttamisoikeuttaan, tai selkeä maininta peruuttamisoikeuden poissulkemisesta;
tiedot takuista ja myynninjälkeisestä palvelusta;
näiden ehtojen 4 artiklan 3 kohdassa tarkoitetut tiedot, ellei elinkeinonharjoittaja ole jo antanut näitä tietoja kuluttajalle ennen sopimuksen tekemistä;
sopimuksen irtisanomista koskevat vaatimukset, jos sopimuksen kesto on yli vuosi tai jos sopimus on toistaiseksi voimassa oleva.
Jos kyseessä on jatkuva kauppa, edellisen kohdan säännöstä sovelletaan vain ensimmäiseen toimitukseen.

Kunkin sopimuksen edellytyksenä on, että kyseisiä tuotteita on riittävästi saatavilla.

6 artikla - Peruuttamisoikeus

Kun kuluttaja ostaa tuotteita, hänellä on mahdollisuus peruuttaa sopimus ilman perusteluja 14 päivän kuluessa. Tämä harkinta-aika alkaa sitä päivää seuraavana päivänä, jona kuluttaja tai kuluttajan etukäteen nimeämä ja elinkeinonharjoittajalle ilmoitettu edustaja on vastaanottanut tuotteen.

Kuluttajan on harkinta-aikana käsiteltävä tuotetta ja sen pakkausta huolellisesti. Hän saa purkaa tuotteen pakkauksesta tai käyttää sitä vain siinä määrin kuin on tarpeen sen arvioimiseksi, haluaako hän pitää sen. Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on palautettava tuote elinkeinonharjoittajalle kaikkine toimitetuine lisävarusteineen ja, jos se on kohtuudella mahdollista, alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa elinkeinonharjoittajan kohtuullisten ja selkeiden ohjeiden mukaisesti.

Jos kuluttaja haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on ilmoitettava siitä elinkeinonharjoittajalle 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Kuluttajan on ilmoitettava asiasta elinkeinonharjoittajalle kirjallisesti/sähköpostitse. Kun kuluttaja on ilmoittanut elinkeinonharjoittajalle, että hän haluaa käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on palautettava tuote 14 päivän kuluessa. Kuluttajan on todistettava, että toimitetut tavarat on palautettu ajoissa, esimerkiksi toimituskuitilla.

Jos kuluttaja ei ole 2 ja 3 kohdassa tarkoitettujen määräaikojen päättymisen jälkeen ilmoittanut haluavansa käyttää peruuttamisoikeuttaan tai palauttanut tuotetta elinkeinonharjoittajalle, kauppa on tosiasiallisesti tehty.

7 artikla - Peruuttamisesta aiheutuvat kustannukset

Jos kuluttaja käyttää peruuttamisoikeuttaan, hänen on vastattava tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista.

Jos kuluttaja on maksanut tietyn summan, elinkeinonharjoittaja palauttaa tämän summan mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisesta. Edellytyksenä on, että elinkeinonharjoittaja on jo vastaanottanut tuotteen takaisin tai että voidaan esittää vakuuttavat todisteet täydestä palautuksesta.

8 artikla - Peruuttamisoikeuden poissulkeminen

Elinkeinonharjoittaja voi sulkea pois kuluttajan peruuttamisoikeuden 2 ja 3 kohdassa tarkoitettujen tuotteiden osalta. Peruuttamisoikeuden poissulkemista sovelletaan vain, jos elinkeinonharjoittaja on selvästi ilmoittanut tästä tarjouksessa vähintään hyvissä ajoin ennen sopimuksen tekemistä.

Peruuttamisoikeuden poissulkeminen on mahdollista vain tuotteiden osalta:

jotka ovat vahingoittuneet. Alkuperäisen pakkauksen on oltava käytettävissä.
Niitä ei voi myydä edelleen.
Yrityshankkeita varten tilatut tavarat.

9 artikla - Hinta

Tarjottujen tuotteiden ja/tai palvelujen hintaa ei saa korottaa tarjouksessa ilmoitettuna voimassaoloaikana, lukuun ottamatta arvonlisäverokannan muutoksista johtuvia hinnanmuutoksia.

Sen estämättä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, toimeksisaaja voi tarjota tuotteita tai palveluja, joiden hinta vaihtelee ja joiden hinta vaihtelee rahoitusmarkkinoilla ja joihin toimeksisaaja ei voi vaikuttaa. Tämä vaihteluvelvollisuus ja se, että ilmoitetut hinnat ovat tavoitehintoja, on mainittava tarjouksessa.

Hinnankorotukset kolmen kuukauden kuluessa sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos ne johtuvat lakisääteisistä tai muista määräyksistä.

Hinnankorotukset kolmen kuukauden kuluttua sopimuksen tekemisestä ovat sallittuja vain, jos toimeksisaaja on niin määrännyt ja:

ne johtuvat lakisääteisistä määräyksistä tai asetuksista; tai
kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus siitä päivästä alkaen, jona hinnankorotus tulee voimaan.
Vuoden 1968 liikevaihtoverolain 5 §:n 1 momentin mukaan luovutuspaikka on maa, jossa kuljetus alkaa. Tässä tapauksessa toimitus tapahtuu EU:n ulkopuolelle. Posti- tai kuriiripalvelu veloittaa tällöin asiakkaalta maahantuonnin arvonlisäveron tai tullauskustannukset. Näin ollen elinkeinonharjoittaja ei peri arvonlisäveroa.

Kaikkiin hintoihin voi sisältyä paino- ja kirjoitusvirheitä. Paino- ja kirjoitusvirheiden seurauksista ei oteta vastuuta. Jos paino- tai kirjoitusvirheitä ilmenee, elinkeinonharjoittaja ei ole velvollinen toimittamaan tuotetta virheelliseen hintaan.

10 artikla - Vaatimustenmukaisuus ja takuu

Toimeksisaaja takaa, että tuotteet ja/tai palvelut ovat sopimuksen, tarjouspyynnössä esitettyjen eritelmien, luotettavuutta ja/tai saatavuutta koskevien kohtuullisten vaatimusten sekä sopimuksen tekopäivänä voimassa olevien säännösten ja/tai virallisten määräysten mukaisia. Jos niin sovitaan, toimeksisaaja takaa myös, että tuote soveltuu muuhun kuin tavanomaiseen käyttöön.

Elinkeinonharjoittajan, valmistajan tai maahantuojan antama takuu ei vaikuta niihin laillisiin oikeuksiin ja vaatimuksiin, joita kuluttajalla voi olla elinkeinonharjoittajaa kohtaan sopimuksen perusteella.

Toimitettujen tuotteiden mahdollisista vioista tai puutteista on ilmoitettava yrittäjälle kirjallisesti 14 päivän kuluessa toimituksesta. Tuotteet on palautettava alkuperäispakkauksessa ja uudessa kunnossa.

Yrittäjän takuuaika on sama kuin valmistajan takuuaika. Elinkeinonharjoittaja ei kuitenkaan koskaan vastaa tuotteiden lopullisesta soveltuvuudesta kuluttajan kuhunkin yksittäiseen käyttötarkoitukseen tai tuotteiden käyttöä tai soveltamista koskevista neuvoista.

Takuu ei ole voimassa, jos:

Kuluttaja on itse korjannut ja/tai muuttanut toimitettuja tuotteita tai antanut niiden korjaamisen ja/tai muuttamisen kolmannen osapuolen tehtäväksi;

toimitettuja tuotteita on altistettu epätavallisille olosuhteille tai niitä on muutoin käsitelty huolimattomasti tai yrittäjän antamien ohjeiden ja/tai pakkauksessa olevien ohjeiden vastaisesti;

vika johtuu kokonaan tai osittain määräyksistä, jotka hallitus on asettanut tai tulee asettamaan käytettyjen materiaalien luonteelle tai laadulle.

11 artikla - Toimitus ja suoritus

Toimeksisaajan on noudatettava äärimmäistä huolellisuutta tuotteiden tilausten vastaanottamisessa ja täyttämisessä.

Toimituspaikka on kuluttajan yritykselle ilmoittama osoite.

Ottaen huomioon näiden yleisten ehtojen 4 artiklassa mainitut seikat elinkeinonharjoittaja toteuttaa hyväksytyt tilaukset viipymättä, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa, ellei kuluttaja ole sopinut pidemmästä toimitusajasta. Jos toimitus viivästyy tai jos tilausta ei voida toteuttaa tai sitä voidaan toteuttaa vain osittain, kuluttajalle on ilmoitettava tästä viimeistään 30 päivän kuluttua tilauksen tekemisestä. Tällöin kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus ilman kuluja ja korvausta vastaan.

Jos sopimus peruutetaan edellisen kohdan mukaisesti, elinkeinonharjoittajan on palautettava kuluttajan maksama määrä mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruutuksesta.

Jos tilatun tuotteen toimittaminen osoittautuu mahdottomaksi, elinkeinonharjoittajan on kaikin tavoin pyrittävä toimittamaan korvaava tuote. Viimeistään toimitushetkellä on selkeästi ja ymmärrettävästi ilmoitettava, että korvaava tuote toimitetaan. Peruuttamisoikeutta ei voida sulkea pois korvaavien tuotteiden osalta. Mahdollisen palautuslähetyksen kustannuksista vastaa elinkeinonharjoittaja.

Riski tuotteiden vahingoittumisesta ja/tai katoamisesta säilyy elinkeinonharjoittajalla siihen asti, kunnes tuotteet luovutetaan kuluttajalle tai etukäteen nimetylle edustajalle, joka on saattanut ne elinkeinonharjoittajan tietoon, ellei nimenomaisesti toisin sovita.

12 artikla - Kestävät liiketoimet: kesto, peruuttaminen ja jatkaminen

Irtisanominen

Kuluttaja voi milloin tahansa irtisanoa toistaiseksi voimassa olevan tavaroiden (sähkö mukaan lukien) tai palvelujen säännöllistä toimittamista koskevan sopimuksen sovittuja irtisanomissääntöjä ja enintään kuukauden irtisanomisaikaa noudattaen.

Kuluttaja voi irtisanoa määräaikaisen sopimuksen, joka koskee tavaroiden (mukaan lukien sähkö) tai palvelujen säännöllistä toimittamista, milloin tahansa ennen kyseisen ajanjakson päättymistä noudattaen sovittuja irtisanomissääntöjä ja vähintään yhden kuukauden irtisanomisaikaa.

Kuluttaja voi irtisanoa edellisissä kohdissa tarkoitetut sopimukset:

peruuttaa milloin tahansa, eikä peruuttamista rajoiteta tiettyyn ajankohtaan tai tiettyyn ajanjaksoon;

peruuttaa sopimuksen vähintään samalla tavalla kuin hän on tehnyt sen;

irtisanoa sopimus aina samalla irtisanomisajalla, jonka elinkeinonharjoittaja on itselleen sopinut.

Laajennus

Määräajaksi tehtyä sopimusta, joka koskee säännöllistä tavaroiden (sähkö mukaan luettuna) tai palvelujen toimittamista, ei voida hiljaisesti uudistaa tai jatkaa määräajaksi.

Sen estämättä, mitä edellisessä kohdassa säädetään, päivittäisten uutisten ja viikoittaisten sanoma- ja aikakauslehtien säännöllistä toimittamista koskevaa määräaikaista sopimusta voidaan jatkaa hiljaisesti enintään kolmeksi kuukaudeksi, jos kuluttaja kieltäytyy hyväksymästä jatkamista. voi irtisanoa sopimuksen jatkamisen enintään kuukauden irtisanomisajalla.

Säännöllisiä tavaratoimituksia tai palveluja koskeva määräaikainen sopimus voidaan hiljaisesti uusia toistaiseksi vain, jos kuluttaja voi irtisanoa sopimuksen milloin tahansa enintään kuukauden irtisanomisajalla ja enintään kolmen kuukauden irtisanomisajalla, jos sopimus koskee päivittäisten, uutis- ja viikkosanomalehtien ja -aikakauslehtien säännöllistä toimittamista, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa.

Määräaikaista sopimusta, joka koskee päivä-, uutis- ja viikkosanomalehtien ja -aikakauslehtien säännöllistä toimittamista kokeilutarkoituksessa (kokeilu- tai esittelytilaus), ei uusita hiljaisesti, vaan se päättyy automaattisesti kokeilu- tai esittelyjakson jälkeen.

Kesto

Jos sopimuksen kesto on yli vuosi, kuluttaja voi irtisanoa sopimuksen milloin tahansa vuoden jälkeen enintään kuukauden irtisanomisajalla, paitsi jos sopimuksen irtisanominen ennen sovitun keston päättymistä on kohtuuden ja kohtuullisuuden vuoksi mahdotonta.

13 artikla - Maksaminen

Ellei toisin ole sovittu, kuluttajan velat on maksettava 7 työpäivän kuluessa 6 artiklan 1 kohdassa tarkoitetun harkinta-ajan alkamisesta. Kun kyseessä on palvelusopimus, tämä määräaika alkaa sen jälkeen, kun kuluttaja on saanut vahvistuksen sopimuksesta.

Kuluttaja on velvollinen ilmoittamaan elinkeinonharjoittajalle välittömästi kaikista virheellisistä maksutiedoista, jotka on annettu tai ilmoitettu.

Jos kuluttaja ei maksa, elinkeinonharjoittajalla on oikeus, jollei lainsäädännöllisistä rajoituksista muuta johdu, veloittaa kuluttajalta etukäteen ilmoitetut kohtuulliset kustannukset.

14 artikla - Valitusmenettely

Sopimuksen täyttämistä koskevat valitukset on esitettävä elinkeinonharjoittajalle täydellisinä ja selkeästi kuvattuina 7 päivän kuluessa siitä, kun kuluttaja on havainnut puutteet.

Elinkeinonharjoittajalle esitettyihin valituksiin vastataan 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta. Jos valituksen käsittely kestää todennäköisesti pidempään, elinkeinonharjoittajan on vastattava 14 päivän kuluessa antamalla vastaanottoilmoitus ja ilmoittamalla, milloin kuluttaja voi odottaa yksityiskohtaisempaa vastausta.

Jos valitusta ei voida ratkaista sovinnollisesti, syntyy riita, johon sovelletaan riitojenratkaisumenettelyä.

Valituksella ei keskeytetä elinkeinonharjoittajan velvoitteita, ellei elinkeinonharjoittaja toisin kirjallisesti ilmoita.

Jos yrittäjä katsoo, että valitus on perusteltu, yrittäjä vaihtaa tai korjaa toimitetut tuotteet valintansa mukaan maksutta.

15 artikla - Erimielisyydet

Elinkeinonharjoittajan ja kuluttajan välisiin sopimuksiin, joihin sovelletaan näitä yleisiä sopimusehtoja, sovelletaan yksinomaan lakia. Vaikka kuluttaja asuisi ulkomailla.